neděle, září 24, 2017

Muzeum lega

Když se tak zamyslím, tak jako malou mě nikdy lego nezajímalo. Ani si neuvědomuji jestli byly k dostání ty holčičí sady jako jsou teď, ale pokud ano, tak mi to nic neříkalo. Dnes mě lego docela zajímá, ale ne tím stylem, že bych si ho kupovala a stavěla, ale obdivuji lidi, co dokáží z toho postavit něco opravdu obdivuhodného a velkého. Právě z tohoto důvodu mě to táhne i do muzeí s legem a takové jedno muzeum bych vám dnes ráda ukázala.


Toto muzeum lega se nachází v Praze na Národní. Objevila jsem toto muzeum díky slevomatu, tak jako většinu muzeí, kam chodím :) Muzeum je moc pěkné udělané. Je velké, jde se i do patra a vystavěných exponátů je okolo 2500. Podle mého názoru se tam najde každý a je jedno kolik je vám let.


V budově nebylo ani moc lidí, což mám ráda. Když se máte někde s někým mačkat tak je to otrava a nic si v klidu neprohlédnete. Byla jsem o víkendu, kde bych čekala větší nával, ale bylo to v klidu. Asi i z toho důvodu, že tam chodí více cizinci než Češi. Přijde mi, že Češi takhle do muzeí moc nechodí a přijde mi to škoda, protože já to miluju :)


Vstup mi přijde tedy vyšší, ale kde dnes máte něco levného. Plné vstupné je 210 korun a 20 korun si platíte za to, že chcete fotit. Jednou za čas se to ale dá. Nechodíte někam každý den a určitě se to vyplatí, protože já z toho byla úplně nadšená :)


V muzeu uvidíte i vývoj lega. Jak vypadalo logo na začátku. Jak se vše měnilo a i staré sady, které se prodávaly dřív i včetně krabic jak vypadají. To mě baví hrozně takové ty retro věci, když můžete porovnat dříve a nyní. Úseky mají rozdělené tématicky, tak v každé části vidíte něco nového. 


Na konci byla pak speciální edice k Star Wars, kde byl koutek jen s tímto tématem. Všechno mi přišlo takové promyšlené, že jednotlivé stavby, postavy na sebe reagovaly. Moc hezky to mají  zpracované. Určitě více jak hodinu tady strávíte a na konci výstavy je pak i prodejna, kde si můžete nějaké lego zakoupit. Za mě to bylo na jedničku a rozhodně to nebyla ztráta času :)


Byli jste někdy v muzeu lega? Navštívili byste ho? Máte jiný tip na muzeum, kam zajít? :)

3 komentáře:

  1. Tak tam by sa môjmu priateľovi veľmi páčilo:)

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
  2. Takové muzeum by mě taky bavilo. Lego jsem jako malá měla, ale nic tak dokonalého jsem z něj nedokázala postavit.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  3. To je krásný! ♥ Ráda bych se do muzea taky podívala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat

Děkuji za podporu :)