úterý, září 05, 2017

Město medvědů

Znáte Beroun? Královské město a zároveň město medvědů? Pokud ne, určitě se tam  někdy vypravte. Já jsem byla v Berouně dvakrát. Jednou, kdy se tam konaly hrnčířské trhy a pak podruhé o prázdninách na výletě, kdy jsem se jela podívat na medvědy a na rozhlednu. Okolo města jsou pozůstatky hradeb, které v dřívějších dobách okolo města stály. Beroun není moc veliký, ale je krásný. Hrozně se mi  tam líbilo.

Snažila jsem navštívit vše, co se dalo. Nejvíc směšné mi přišlo to jejich vstupné, kdy na Plzeňskou bránu stálo 5 korun a byla k tomu vstupenka i do nějakého muzea, tam jsem tedy nakonec nebyla, protože jsem si šla koupit pamětní minci a zapomněla na to :D


Hlavním cílem, proč jsem jela do Berouna byli medvědi. Jsou to známí medvědi z večerníčku od pana Chaloupky. Vojta, Kuba a Matěj, bohužel už tam jsou jen dva, protože jeden medvěd nedávno zemřel. Bylo úžasné, stát tak blízko tak velkému zvířeti jako je medvěd. V ten moment by mě vůbec nenapadlo, že by medvěd mohlo být tak nebezpečné zvíře.


 Jeden z medvědů neustále procházel výběhem a byl tak metr ode mě. Bylo slyšet jak dýchá. Pro mě to byl neuvěřitelný zážitek. Vytáčelo mě tam ale jedno dítě, které tam stálo s matkou a to házelo po tom medvědovi kameny. Matka ho tam pořád napomínala. Měla jsem chuť to dítě vzít a dát mu přes zadek. Nesnáším tyhle nevychované spratky!


Od medvědů  jsme pokračovala výš na rozhlednu. Kopec nahoru to byl šílený a bylo i veliké teplo, ale zvládla jsem to. Opět mě pobavila cena vstupného, protože byla nějakých 12 korun. Výhled byl naprosto krásný. Miluji výhledy, i přes to, že se cítím ve výšce nejistě. Za ten pohled to prostě stojí.



Při zpáteční cestě jsem se ještě zastavila jednou u medvědů, kde bylo občerstvení a dala si ledovou tříšť na osvěžení a šla zpátky dolů do města. Všechno je kousek od sebe a mají všude ukazatele, takže nemáte šanci se ztratit, což mi přijde super.


Při cestě zpátky jsem se stavila na té Plzeňské věži, abych se podívala z výšky na město. Schody nahoru byly něco šíleného a jak byla hrozná cesta nahoru, dolů to bylo ještě horší. Jsou tam původní kluzké kamenné schody a místo zábradlí tam je jen ukotvený provaz. Měla jsem pocit, že nohy zvedám až k hlavě, jak byly ty schody vysoké :D


To byla poslední zastávka. Pak jsem si šla koupit jen pití a pamětní minci. Trochu mě mrzelo, že jsem tam byla o víkendu a všechny obchůdky okolo měly zavřeno, protože tam bylo pár, do kterých jsem chtěla jít. Příště si to musím lépe naplánovat :)

Výlet to byl super i když nebyl úplně na celý den, ale kdyby byly obchody otevřené, strávila bych tam mnohem více času. Jela jsem z Prahy vlakem, cesta trvá okolo hodiny, což není  tak hrozné a spoj je dobrý. O víkendu jezdí vlaky každou půl hodinu. Beroun je krásné město a určitě se sem někdy vrátím :)

Byli jste vy někdy v Berouně? Jaké jiné město ve Středočeském kraji se vám líbí? :)

3 komentáře:

  1. V Berouně jsem nikdy nebyla, ale bydlím ve Středočeském kraji, tak ti můžu doporučit Mníšek pod Brdy, je tam hezký známek a v létě tam bývá Skalecká pouť :) o těch medvědech jsem vůbec nevěděla, že v Berouně jsou, asi si někdy uděláme výlet :) nevychované dětičky taky nemusím, házet kameny po zvířatech. Hned by dostal přes zadek.

    Lady Lenna

    OdpovědětVymazat
  2. Beroun je moc nádherné město, byla jsem tam když mi bylo 15 a ráda na to vzpomínám :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy jsem tam nebyla! Taková ostuda. Píšu si :)
    Ejnets v Lisabonu | instagram: EJNETS

    OdpovědětVymazat

Děkuji za podporu :)