úterý, srpna 08, 2017

Výlet do Českých Budějovic

Udělala jsem si takový rychlý neplánovaný výlet na jednu noc. Irenka ♡ mi psala jestli mám den volna, že ona jde do práce až na noční, takže bude mít celý den čas a že bych mohla přijet. Koukala jsem na autobusy na regiojet, jak jezdí do Českých Budějovic, ale ten den byl autobus volný v 6 hodin ráno a pak byly volné až hodně odpoledne, což bych přijela jen na nějaké tři hodiny a zase bych jela domů. To by bylo na nic, tak jsme se nakonec dohodly, že přijedu už v neděli večer (30.7.) a pojedu domů v pondělí večer. Vezla jsem ještě z Prahy donuty od Mr. Donut a jsem ráda, že jsem je v 30 stupních dovezla docela vcelku :D



Autobusem jsem za ní jela úplně poprvé a vlastně teprve po druhé jsem byla u ní i přesto, že se známe už přes 10 let. Nakonec jsem nespala u ní doma, ale v Lišově u jejího přítele Ondry (zdravím), s kterým jsem se seznámila u autobusu, kde na mě už čekali, až přijedu z Prahy.
Po příjezdu jsme jeli ještě do Lidlu pro nugetky k večeři. Chytl nás zrovna pořádný slejvák, ale vzduch byl úžasný. Konečně po těch parnech, co byly v Praze a bylo na padnutí bylo nějak normálně.


Nakonec jsme večeřeli až někdy v 10 hodin, protože jsme čekali, až rozmrznou hranolky a Ondra jim pomáhal i fénem, abych jim tam neumřela hladem a měla večeři :D


Večer jsme nic moc nedělali. Ondra mi našel film, který jsem v buse nedokoukala (Zlodějka knih) a šli jsme i poměrně brzy spát. Iren se mě pořád ptala jestli se nebudu v obýváku sama bát a kdyby něco, tak ať přijdu do ložnice :D Ale spalo se mi dobře, i když jsem se několikrát za noc vzbudila, ale to mám všude, když jsem někde první v noc v cizím prostředí. Noc byla poklidná, ale ráno mi říkali, že prý pod okny někdo křičel a byl hrozný hluk :D Já jsem zvyklá z Prahy pořád na nějaký hluk, ať už autobusy přímo pod okny, opilí, co chodí z hospody a podobně, takže jsem to vůbec nezaznamenala :D


Ráno vypadalo hezky, i když trochu zamračeno, ale vybralo se to a odpoledne bylo už velké teplo. Vstávala jsem poměrně brzy a těšila se na celý den. Měli jsme toho v plánu hodně a nakonec jsme toho hodně s Iren stihly. Nikam se nespěchalo, protože jsem odjížděla až v 6 hodin večer, takže celý den byl v klidu.


K snídani jsem dostala kávičku a donut. Měla jsem karamelový a byl docela dobrý za ty peníze, i když jsem měla akci 2+2 zdarma :) Po snídani jsme pak jeli do města do Českých Budějovic, protože Ondra měl rozbité brýle, tak musel do optiky. Iren (taxikář dne) ho tam odvezla a jela jsem s nimi, abych se podívala po městě.


Chvilku jsme pobyli v optice a pak se šli projít po městě a náměstí. Byla jsem na náměstí Přemysla Otakara II. úplně poprvé a musím říct, že se mi tam hodně líbilo. Myslela jsem si tedy, že je mnohem větší podle fotek a trochu mě překvapilo, že až tak velké není. Hrozně se mi líbí ty barevné domy vedle sebe a celkově, jak jsou domy řazeny a že jsou různých stylů jako třeba barokní, což je hned to modré na kraji a jedná se o radnici, ale najdou se i prvky gotiky nebo renesance.


Náměstí je čtvercové, takže všechno krásně vidíte. Žádná zákoutí, všechno jako na dlani. Uprostřed náměstí se nachází Samsonova kašna. Je to významná památka a symbol města. Dost mě překvapilo, jak tam bylo málo lidí. Jsem zvyklá z Prahy stále na hromady lidí v centru a tady bylo jen pár lidí, jinak klid a nikdo nikde. 


Z náměstí jsme to pak ještě někudy obešli zpátky na parkoviště a šli jsme ještě okolo Černé věže, na kterou nainstalovali mouchu. A pak jsme už jeli zpátky k Ondrovi, protože Iren se musela ještě převléknout, než jsme se vydaly na první zastávku výletu. Ondra odešel do práce a začala naše holčičí cesta. 

Naší první zastávkou byla zoo Dvorec. Je to menší zoo, která se nachází v Borovanech a vlastní ji prý nějaký pán z Ledenic, který měl doma šelmy. Po večerech ale prý hrozně řvaly, lidi si stěžovali a tak nakonec si otevřel zoo. Zoo je malá, ale hezká. Pokud někdy budete okolo, určitě se běžte podívat, protože to stojí za to. U zvířat jste většinou hodně blízko.


Zoo má hodně zvířat jako prasátka, kozy, osla a podobně, ale zároveň má hodně kočkovitých šelem, což je něco pro mě. Zrovna mají koťátka bílých tygrů a byla nádherná ♡ Bohužel byla schovaná dál od výběhu ve stínu, takže nebyla vidět úplně dobře a na fotce už vůbec ne, ještě ležela u sebe, ale bylo vidět jak jsou hrozně roztomilá ♡ Prohlídku zoo máte tak na hodinu, ale pokud se o zvířata hodně zajímáte a čtete si i informační cedule, tak určitě i na delší dobu.


Na této zoo se mi líbí, že máte možnost si sáhnout na ta méně nebezpečná zvířata. Zblízka si je prohlédnout, pohladit si je a kolikrát jsme byly překvapené jak mají některá zvířata nádherné oči a veliké řasy. Z takového okamžiku máte pak úplně jiný zážitek, než když na ně koukáte jen skrz plot.


Celkově v zoo moc lidí nebylo a to se mi líbilo, protože na to jak je velká a bylo by tam přeplněno, tak by to bylo na nic. A samozřejmě jsem využila situace, když jsem si mohla nějaké zvíře pohladit. Jen si dávejte pozor, jak se zvířata chovají. Třeba Iren, když se fotila s velbloudem, tak ji chňapnul po vlasech :D 


Ze zoo jsme jely k Iren domů, protože musela zalít kytky. Předtím jsme se ještě ale zastavily v Borovanech na zámku. Jen jsme se podívaly na nádvoří ke kašně a udělaly si pár fotek. Byla to jen taková rychlo akce, ven z auta, podívat se, znovu do auta a pokračovat v jízdě. Ten den jsem nastupovala a vystupovala z auta snad stokrát :D 


U Iren doma jsem byla jen jednou před lety a vůbec jsem si to nepamatovala. Ale jak jsme procházely domem, tak se mi to začalo vybavovat. Křeččí pokoj (dřív tam měla křečky, aby ji nerušili :D) jsem poznala hned a její pokoj jsem si pamatovala úplně. Zahradu jsem si taky pamatovala, tam jsme stanovaly, když jsem u ní byla a bylo to zároveň moje první stanování v životě a doteď i poslední. Výhled z balkonu mají úžasný. Sice bych nešla pryč z města, ale jednou za čas někam vyjet a vypnout je skvělé. A ten klid tam a pohoda, prostě úžasné.


Od ní jsme jely zpátky k Ondrovi domů na oběd. Bylo velké horko, tak jsme se hned zase ven nehnaly a šly asi až po dvou hodinkách a další zastávkou byla Hluboká. Na Hluboké jsem byla úplně poprvé. Když jsem viděla ten kopec nahoru a Iren tvrdila, že není horší jak na Karlštejn, málem jsem měla infarkt :D Nakonec i sama říkala, že jsme měly jet vláčkem a nechat se nahoru vyvézt :D Nakonec jsme kopec zdolaly a byly jsme konečně nahoře. Kdyby nebylo takové teplo, šlo by se nahoru mnohem lépe.


Nejdřív jsme šly do zahrady. Naprosto miluji taková místa a strašně se mi líbí. Lidí tam opět moc nebylo, tak byl klídek. Vyfotily jsme se u kytek, já se šla podívat i na výhled, i když nebylo nic moc vidět díky stromům. Chvilku jsme si sedly na lavičku a odpočinuly si. 


Udělaly jsme si pár fotek v zahradě, kde se mimochodem konají i svatby a bylo tam všude okolo plno rýže. Přešly jsme do přední části k zámku, kde je i nádherný zámecký park. Zámek je tu vidět skoro celý a zase jsme si na chvilku sedly a kochaly se pohledem na zámek.


Dovnitř jsme nešly, jen jsme se podívaly z venku a šly pomalu zpátky k autu. Blížil se čas mého odjezdu, ale i přesto, jsme toho stihly ještě dost. Dojely jsme si na bubble tea, byly ve Scontu,  navštívily obchod s hobby, kde Iren potřebovala kolečko k židli. Ochota zaměstnanců byla neuvěřitelná a nakonec tam stejně průměr, který potřebovala neměli, tak jsem koupila aspoň Cessince nějaké mlsky a myšku na hraní. Pak už jsme dorazily na místo, odkud mi jel autobus. Byla ještě tak hodinka času, tak jsme skočily do NY, kde si Iren vyhlédla nějaké oblečení ve slevě. Potom, co jsem ji tvrdila, že vypadá dobře a že je to zajímavý kousek, který na podzim hodně unosí si ho vzala a skončily jsme narychlo ještě v mekáči na McFlurry.


To byla poslední zastávka našeho dne. Vrátily jsme se jen zpátky a čekaly jsme, až mi přijede autobus domů do Prahy. Uteklo to neskutečně rychle, ale jsem ráda, že jsem za ní byla. Byl to krásně strávený den. Ondrovi děkuji, že mě nechal u sebe přespat a přetrpěl doma dvě holky najednou :D Cítila jsem se u něj doma dobře a hezky se o mě s Iren starali :) Teď mi Iren příští týden přijede zase ona na noc a strašně se těším, až si to zase užijeme :)


Byli jste vy někdy v Českých Budějovicích? Nebo v jeho okolí? Jak se vám tam líbilo? :)

12 komentářů:

  1. Je super, že sis to užila :) Jsem ráda a na fotkách ti to sluší :-*

    OdpovědětVymazat
  2. V Budějovicích jsem nikdy nebyla, vypadá to tam moc hezky. :) Náměstí mi připomíná trochu naše, litoměřické.

    Na Hluboké jsem byla loni v létě s přítelem, byla jsem teda trošku zklamaná z interiéru (čekala jsem to trochu víc honosnější), ale zahrady byly moc krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamarádka mi právě říkala, že uvnitř je to nic moc, tak jsme tam ani nešly :)

      V Litoměřicích jsem zase nebyla nikdy já, tak třeba se někdy k vám podívám :)

      Vymazat
  3. Super článek, hej a s tím spaním to mám úplně přesně stejně! První noc v novém prostředí nebo třeba když mám v pokoji nového spolubydlícího nebo tak, prostě nějaká změna, tak prostě nemůžu spát! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně poprvé, když se probudíš a nevíš v ten moment kde jsi :D

      Vymazat
  4. Ty donuty vypadají obzvlášť lákavě! Dostala jsem hlad :D
    Na Hluboké jsem nebyla už věky (možná proto, že to mám trošku z ruky), ale doufám, že se tam brzo podívám... Jak vidím, je to tak stále kouzelné :)
    Pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) Určitě se tam ještě někdy podíváš ;)

      Vymazat
  5. Ja byla minuly mesic na Hluboke (taky jsme nebyli vevnitr :D ).
    No platili jsme 90,-Kc parkovny a pak ten hroznej kopec v tom vedru..
    Ale i tak to tam je nadherny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ten kopec je opravdu šílený, ale nakonec stojí za to :)

      Vymazat
  6. Vypadá to na parádní výlet! Já v ČB nikdy nebyla. Ani v okolí. ZOO je skvěle řešené, že si můžou lidé pohladit i druhy, které jiné zoologické zahrady asi ani neumožňují :) Super článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Zoo byla úžasná, když budeš mít někdy možnost, určitě se tam vydej :)

      Vymazat

Děkuji za podporu :)